Hyödynnä Asiantuntevia Näkemyksiä ja Tietämystä
Tutustu huolellisesti koottuun kokoelmaan artikkeleita, jotka syventävät ymmärrystäsi tuotteistamme ja kyselymaailmasta. Sukella mukaan ja kehitä asiantuntemustasi tänään!
Mikä on asiakastyytyväisyyden vaikutus?
Asiakastyytyväisyydellä on merkittävä vaikutus yrityksen menestykseen, maineeseen ja henkilöstön hyvinvointiin. Tyytyväiset asiakkaat parantavat liiketoiminnan kannattavuutta, sillä he pysyvät pidempään ja suosittelevat yritystä ystävilleen – tämä vähentää uusasiakashankinnan kustannuksia huomattavasti. Zeffin Webinaari-sarjan toisessa jaksossa käsitellään aiheena ”Mikä on asiakastyytyväisyyden vaikutus?”.
Työntekijät ensin, asiakkaat toisena?
Nordic Business Forumissa oli tänä vuonna upea kattaus huippupuhujia. Yksi heistä oli Vineet Nayar, HCL Technologiesin entinen toimitusjohtaja. Vineetin puhe oli otsikoitu hieman provokatiivisesti, eli ”Employees first, customer second.” Maailmassa, jossa olemme aina kuulleet asiakkaan olevan ykkönen, kuulostaa väite hämmentävältä. Voiko menestyvän yrityksen keskiössä olla työntekijä asiakkaan sijasta?
Viisi myyttiä henkilöstökyselyistä
On hyvin luonnollista tehdä olettamuksia henkilöstökyselyn tuloksista ennen kuin kysely on edes lähtenyt eteenpäin henkilöstölle vastattavaksi. Jotkut olettamuksiin perustuvat päätökset voivat kuitenkin heikentää kyselysi laatua. Jos esimerkiksi päätätte olla kysymättä jostakin tietystä aihealueesta sen takia, että oletatte kaikkien vastaavan näihin kysymyksiin kriittisesti, on myös mahdollista että jäätte paitsi loistavista kehitysehdotuksista.
Haastattelussa Elina Aaltolainen-Harjuoja - Työntekijäkokemuksen eri mittarit
Saimme vieraaksemme Milestonen toimitusjohtajan Elina Aaltolainen-Harjuojan, joka on toiminut viimeiset 15 vuotta yritysvalmentajana ja kulttuurimuotoilija mm. ICT- ja rahoitusalalla. Kysyimme Elinalta mitä työntekijäkokemus hänelle tarkoittaa ja kuinka sitä kannattaisi johtaa.
Lean-blogisarja - osa 4: Leanin 8. hukka - hukattu talentti tai tietämys
Usein vähemmälle huomiolle jäävä hukka on hukattu talentti tai tietämys, joka on lisätty Lean kaanoniin hieman alkuperäisiä käsitteitä myöhemmin, mutta joka kuitenkin on vakiinnuttanut paikkansa ja on nykyisin keskeinen osa Lean-käsitteistöä. Toimiessamme ei-teollisessa ympäristössä, vaikkapa asiantuntijayrityksen kontekstissa, voidaan tätä hukan lähdettä pitää jopa keskeisenä.