Hyödynnä asiantuntevia näkemyksiä ja tietämystä
Tutustu huolellisesti koottuun kokoelmaan artikkeleita, jotka syventävät ymmärrystäsi tuotteistamme ja kyselymaailmasta. Sukella mukaan ja kehitä asiantuntemustasi tänään!

Opi kyselymestariksi - osa 1
Lämpimästi tervetuloa ottamaan ensimmäinen ja tärkein askeleesi kohti kyselymestariutta, nimittäin oppimaan kyselyn suunnittelun perusteet. Tämän perehdytyksen jälkeen osaat suunnitella kyselyitä ja vastata erilaisiin aloittelijan esittämiin kysymyksiin, kuten esimerkiksi
Hyvän kyselyn tunnusmerkit
Zeffin kyselyoppaan laatiminen lähti yksinkertaisesta ajatuksesta. Koska päivittäin käymme asiakastyössä pohdintaa siitä, millainen on hyvä kysely, miksi emme tekisi tästä yhteistä tietokantaa, jossa ajatukset on koottu yhteen paikkaan. Hyviä käytäntöjä siis todellakin on tullut vastaan, kun Zeffi on kohta neljännesvuosisadan näiden asioiden parissa työtä tehnyt.
Likert-asteikko kyselyssä
Likert-asteikko on suosittu menetelmä mielipiteiden ja asenteiden selvittämisessä, etenkin silloin, kun halutaan ymmärtää vastaajien näkemyseroja tarkasti. Asteikko tarjoaa selkeät vaihtoehdot, joiden avulla voidaan mitata mielipiteiden voimakkuutta. Esimerkiksi "5 = täysin samaa mieltä" ja "1 = ei lainkaan samaa mieltä" antavat kuvan, kuinka vahvasti vastaajat suhtautuvat eri väittämiin.
Taustatietokysymykset: ABC
Käsi sydämelle: kuinka usein taustatietokysymyksille tulee uhrattua enemmän aikaa, kuin varsinaiselle kyselysisällölle? Väitän, että useimmiten taustatietokysymykset tulevat mukaan siinä sivussa ja varsinainen kyselysisältö vie valtaosan valmisteluun käytetystä ajasta.
Asiakaspalaute - lomake on keskeinen osa onnistumista
Asiakastyytyväisyyden mittaamisessa kyselyt ovat tehokkaimpiin kuuluva tapa muodostaa kuvaa suoriutumisesta. On toki mahdollista tehdä myös muun laista asiakastyytyväisyyden mittausta, esimerkiksi myyntipistehaastatteluilla tai vaikkapa puhelimitse tehtävillä haastatteluilla.