
Asiakaspalaute helposti ja nopeasti
Hyvä johtaja!
Kyselyjen vastausprosentit laskevat kaikkialla maailmassa. Syy on yksinkertainen: perinteisissä kyselytyökaluissa vastaaminen tuntuu kuormittavalta ja jää usein kesken.
Toinen kyselytyökalujen keskeinen ongelma liittyy raportteihin. Tietoa ja lukuja kertyy kyllä paljon, mutta on vaikea osoittaa sormella konkreettisesti mitään yksittäistä tulosta ja sanoa, "tässä, tähän asiaan meidän on puututtava ja suorituksemme paranee".
Zeffi on moderni kyselytyökalu, joka tarjoaa ratkaisun sekä haasteeseen saada riittävästi vastauksia (kuinka kilpailemme vastaajan rajoitetusta ajasta!) ja saada selkeästi esille kehittämiskohteet (mitä meidän tulisi muuttaa) ja vahvuudet (mitä meidän tulisi vaalia toiminnassamme).
Lue eteenpäin, uskomme että Zeffi tarjoaa avaimet toimintanne tulokselliseen kehittämiseen.
Kuva: Edu Lauton / Unsplash
Asiakaspalautteen tulisi olla ymmärrettävässä paketissa
Me Zeffillä mietimme, miksi kukaan ei ole tarjonnut sellaista kyselytyökalun raporttinäkymää, joka kertoisi, mitkä ovat oleellisia asioita, joihin tulee tarttua.
Tartuimme haasteeseen ja teimme sellaisen itse. Miltä seuraava kuulostaa?
- Arvoa luova asiakaspalaute ei saa vaatia jatkuvaa manuaalista työtä, ulkopuolisten raportti- ja tilastoasiantuntijoiden käyttöä tai mitään muutakaan, mikä ei olisi firmanne omissa käsissä. Ette ulkoista muitakaan bisneskriittisiä toimintoja - miksi asiakasymmärryksen tulisi olla poikkeus?
- Tiedon toimittaminen sen tarvitsijoille ei saa olla pitkä prosessi, jossa oleellista tietoa odotellaan, kuin kuuta nousevaa. Jos mahdollista, tietoon tulisi olla jopa live-näkyvyys, jokaiselle häntä koskevalta osin. Yksittäisen henkilön tulee voida saada hänelle oleellinen näkymä ja muut osat voidaan rajata häneltä pois.
- Vastauksia tulee pystyä vertailemaan eri ryhmien välillä luotettavalla tavalla. Vertailu mahdollistaa sen, että näemme käytännössä, miten eri asioissa menee. Olipa se sitten tuotteiden, asiakasvastuullisten tai maantieteellisten alueiden vertailua (muutamia mahdollisuuksia, tämä pitää voida määritellä vapaasti), vertailu avaa asiakaspalautteen taustoja ja voi ohjata toimenpiteitä. Miltä osin meillä on kehitettävää ja onko jokin ryhmä, jonka käytännöistä meidän tulisi oppia?
Yhteen vedettynä: asiakaspalautteen perusteella meidän tulee tietää välittömästi, mihin asioihin tarttua ja tämän tiedon pitää olla helposti tekijöiden ja johdon saatavilla.
Zeffi-kyselytyökalun vastaa edellä kuvattuun tarpeeseen - miten se toimii?
- Yksi kyselytyökalu sopii kaikelle asiakaspalautteelle.
- Voit rakentaa kyselyn kerran ja tehdä jatkuvaa palautteenkeruuta. Tämä tapa sopii esim. jokaisen asiointikerran yhteydessä kerättävään lyhyeen palautteeseen tai muihin usein toistuviin kyselyihin.
- Tai voit tehdä laajoja vuosikyselyjä, joilla tutkit laajemmin asiakkaiden mielipiteitä ja niiden muutoksia. Vuosikyselyt voivat olla pidempiä, kuin jatkuvasti toistuvat, toki kohtuus on hyvä pitää mielessä, esim. 20 kysymystä on hyvä määrä.
- Voit hyödyntää laajaa kysymystyyppien valikoimaa niin laadulliseen kuin määrälliseen analyysiin. Käytössäsi ovat kaikki tyypillisimmät kysymystyypit, joiden lisäksi Zeffillä on patentoituja ominaisuuksia, kuten vastaukset normaalijakaumalle palauttava Älykäs Zoomaus™ -menetelmä. Menetelmän hyöty teille on, että voitte suodattaa pois erilaisten vastaustyylien vaikutuksen ja näette tarkemmin, mikä on vastaajille oleellista.
- Tekstipalautteiden osalta käytössä tulosten tulkinnassa on apuna kieliteknologia, joka avaa esimerkiksi vastaajien tunnetiloja (niin kutsuttu sentimenttianalyysi) ja poimii vaikkapa käytetyt adjektiivit.
- Voitte kerätä asiakaspalautetta missä haluatte. Sama työkalu toimii niin verkossa, myyntipisteillä, kuin uutiskirje- tai SMS-jakelussa. Saatte helposti tiedon siitä, miten eri kanavissa tai sijainneissa vastataan.
- Käytössäsi ovat kyselyammattilaisten laatimat valmiit kyselypohjat - tai voit myös aloittaa tyhjältä pöydältä.

Pidetyimmät ominaisuudet
Miksi valita Zeffi?


Et jää lukujen vangiksi, saat oleellisen esiin
Zeffissä on sisään rakennettu Älykäs Zoomaus™ -menetelmä, joka auttaa poimimaan oleelliset seikat palautteesta Tutustu esimerkkiraporttiin >>

Saat kyselyistä juuri teidän näköisiänne
Zeffiin kuuluu Design bot - pieni hakukone, joka hakee www-sivunne osoitteen perusteella oikeat tyylit, fontit, kuvat ja logot. Brändi näkyviin kyselyssä!

Asiakkaanne pitävät kyselyyn vastaamisesta
Kyselyyn vastaaminen on miellyttävä ja pelillinen kokemus, joka tempaa mukaansa. Tästä huolimatta te kyselyn toteuttajana saatte tarkkaa tietoa. Kokeile vastaamista>>

Työkalun tarjoaa turvallinen ja kotimainen toimija
ZEF Oy on suomalainen perheyritys, joka on toiminut kyselyjen parissa 25 vuoden ajan. Kaikki vastaajadata on ETA-alueella, erikseen sovittaessa Suomessa.
Zeffi-kyselyyn on mukava vastata
Kokeile!

Case: SAKA Suomen Autokauppa Oy
Asiakaspalaute automaattisesti joka kaupan jälkeen
Tutustu SAKA:n tarinaan asiakaspalautteen keräämisestä. Tässä SAKA:n tapaus tiivistettynä:
- Asiakas ostaa auton ja tieto kirjautuu CRM:n.
- Zeffi on yhdistetty CRM:n ja saa tiedon automaattisesti.
- Asiakaspalautekysely lähtee Zeffistä tekstarilla tietyn viiveen jälkeen.
- Vastaukset kerääntyvät heti kyselyraporteille.
- Kyselyraportit on jaettu kaikille asianosaisille, esim. myyjille, ne päivittyvät koko ajan "livenä".
- Oleellisista palautteista tulee myös heräte heti sen henkilön sähköpostiin, jota se koskee.
Katso SAKA:n myyntijohtaja Olli Pietiläisen case-kertomus
Ratkaisunne asiakaspalautteen keruuseen on tässä
Zeffi on oikea kyselytyökalu teille
.png?width=225&height=126&name=Lady%20at%20office%20(1).png)
Yksi lisenssi - kaikki kyselyt
Tee kaikki kyselyt yhdellä kiinteällä maksulla. Helppokäyttöinen ja fiksu kyselytyökalu vastaa tarpeisiinne.
alkaen 29€+alv/kk

Et jää yksin - saat kattavan tuen
Olitpa sitten asiakas tai vasta harkitsemassa, tule webinaariin ja näet tarkalleen, miten Zeffi toimii.
Avoin, maksuton koulutus
.png?width=153&height=126&name=Lady%20big%20screen%20(2).png)
Mietitkö, mistä aloittaisit?
Varaa maksuton esittely ja anna kyselyammattilaisen kertoa millaisia tarinoita meillä on teidän alaltanne.
Sitoumukseton kartoitus
Mitä asiakkaamme sanovat?
Älykäs zoomaus on mahdollistanut paljon syvemmät keskustelut ja interaktiivinen raportointi paljon syvemmät keskustelut aiheista asiakkaiden kanssa. Mikko Virtaneva, Workspace Oy
Toteutimme vuoden 2019 kuluttaja-asiakkaillemme kyselyn Zeffillä. Tulokset yllättivät ja ällistyttävät: 190 positiivista julkista kommenttia, suosittelijoista 11,8% antoi ystävänsä nimen ja puhelinnumeron, lähes 20%:sta tuli liidi myyjillemme, NPS -luku 57, vastausprosentti 31,5%. Zeffin kyselytyökalu tuo meille asiakastyytyväisyyden lisäksi myös lisää suoraa kauppaa. Hanna Luukkonen, Kaskipuu Oy
Yllätyin kuinka hyvä Zeffin asiakaskysely on! Parasta kyselyn tuloksissa on, että saimme henkilökunnalle kiitoksen erinomaisesta työstä. Suosittelen kaikille. Eero Kaski, Koneunion Oy
