Lady chatting

Kuuntele asiakasta

Tutustu Zeffin ratkaisuihin

 

Asiakaspalaute

Asiakaspalautteen keräämisen ei tulisi vaatia erikoistunutta henkilöstöä, kun kyse on teidän toimintanne kannalta kriittisestä voimavarasta. Strategista suunnittelua ei ulkoisteta, miksi antaisitte toimintanne kannalta aivan keskeisen voimavaran ja siihen liittyvän osaamisen kertyä organisaationne ulkopuolelle.

Vastauksena tähän ajattelutapaan Zeffi on toteuttanut asiakaspalautteen keruuseen työkalun, joka on niin helppokäyttöinen, että esimerkiksi asiakastyötä tekevät voivat aivan hyvin laatia kyselyt itse ja saavat sen avulla todella tarkan kuvan siitä, mitä tulisi tehdä. Toisaalta näkymiä on helppo jakaa esimerkiksi johdolle päätöksenteon tueksi. 

Palautteenkeruun voi aloittaa valmiiden kyselypohjien avulla tai mikäli teillä on jo valmiita kysymyssarjoja, ne on helppo tuoda Zeffiin. Palautetta voi kerätä monesta paikasta, esimerkiksi myyntipisteillä voi pyöriä sama kysely, kuin verkossa tai asiakaskirjeissä. Saatte vaivattomasti myös selville, minkä kanavan kautta mikäkin palaute on tullut.

Raportoinnin osalta Zeffi tarjoaa monia hyödyllisiä ominaisuuksia. Kyselyiden perinteinen ongelma on, että ei tahdo löytyä selvää kuvaa siitä, mihin toimenpiteisiin tulosten perusteella tulisi ryhtyä. Tähän ratkaisumme on patentoitu Älykäs Zoomaus™ -menetelmä, joka poistaa erilaisten vastaustyylien vaikutuksen ja tuo esiin asiakkaidenne näkökulmasta tärkeimmät kehittämiskohteet. Näin on helppo tarttua siihen, millä on merkitystä.

Lue lisää ratkaisuistamme: Asiakaspalaute >>
Esimerkki. Kolmen ryhmän vertailu.

NPS-kysely (sis. avoin palaute)

NPS (nettosuositteluarvo) on laajalle levinnyt ja suosittu tapa kerätä palautetta. Kysely on hyvin kevyt vastaajalle ja monen asiakkaamme ensimmäinen kysely. Kysytte suosittelisiko asiakas teitä ja miksi. Sopii esim. joka kaupan jälkeen tehtävään kyselyyn. Suosittelemme 👍

Tutustu ratkaisuun: NPS-kysely

Asiakas-tyytyväisyys

Tämä valmis kysely auttaa kehittämiskohteiden löytämisessä. Hio kysymykset teille sopiviksi tai käytä sellaisenaan. Asioista kysytään niiden merkityksellisyys ja toteutuminen. Näin voitte keskittyä asioihin, joiden asiakkaat odottavat hoituvan! 

Tutustu ratkaisuun:  Asiakastyytyväisyyskysely >>

Myynnillinen asiakaskokemus

Tämä on valmis konsepti, jos tähtäätte liidien keräämiseen nykyisiltä tai vanhoilta asiakkailta. Kysytte suosittelukysymyksen ja positiivisesti vastanneilta kysytte tarkemmin, kenelle he teitä suosittelisivat. Jopa 12 % suosittelijoista antaa liidin.

Tutustu ratkaisuun: Myynnillinen asiakaskokemuskysely >>

Asiakaskuuntelun trendit - mitä uutta?

Kerää Google Review  tyytyväisiltä asiakkailta

Tämä pelittää mainiosti! Saatteko nykyisin riittävästi arvioita Google Reviews -sivullenne? Yleensä lisä ei olisi pahitteeksi. Ratkaisumme: Mihin tahansa asiakaskyselyistä voidaan upottaa linkki, joka vie tyytyväiset (esim. 9-10 arvo NPS:ssä) asiakkaat antamaan palautetta suoraan oman yrityksenne Google Reviews -sivulle. Ei vaadi erityistä teknistä osaamista ja voitte toteuttaa helposti oheisen ratkaisukuvauksen perusteella.

Ratkaisu: Ohjaa tyytyväiset asiakkaat Google Reviews'n

ps. Tämä on helppo toteuttaa, mutta jos haluat, teemme tämän tarvittaessa palveluna 😀

unnamed
Sanapilvi huomioi taipuneet sanat

Tartu sentimenttiin kieliteknologian avulla

Keräättekö tekstipalautetta? Miten usein tulee tilanteita, että ette lue palautetta kattavasti tai kokonaiskuva jää suuren määrän takia muodostamatta.

Ratkaisu: anna kieliteknologian analysoida sentimentti (tunnetila) ja poimia avainsanat sanaluokittain (verbit, adjektiivit, ..). Tämä auttaa saamaan nopeita havaintoja siitä, miksi teitä suositellaan tai missä sävyssä eri asiakastyötä tekevien palautetta annetaan.

Yleensä kieliteknologialla on haasteita suomen ja ruotsin taipuvissa kielissä, meillä sana-analyysi rakentuu kotimaisen Lingsoftin sanat perusmuotoon palauttavalle teknologialle ja auttaa siksi huomattavasti parempaan lopputulokseen.

Lue lisää ratkaisustamme: Kieliteknologia

Rakenna täysi feedback loop helposti integraatioilla ! 👍

Tämä ratkaisu on hieman edistyneemmille kyselyn laatijoille, mutta ratkaisun hyödyt on helppo havaita. Vastaajalistojen tuominen excelillä tai vastaavalla voi käydä puuduttavaksi, jos kyselylistoja tuodaan usein tai niiden laatimiseen liittyy käsin tehtäviä vaiheita.

Kyselyjä voi tehdä isossakin mittakaavassa tuomalla vastaajatiedot excelillä, mutta jos haluat, Zeffi on helppo integroida CRM:n tai vastaavaan järjestelmään, josta haluatte siirtää vastaajatietoja automaattisesti. Integraatioo on tyypillisimmillään noin 2-4 tunnin työ, mutta esim. Hubspot-integraatio hoituu minuuteissa.

Integraatio voi olla yksisuuntainen, jolloin siirrätte vastaajien kutsutiedot taustatietoineen tai kaksisuuntainen, jolloin viette lisäksi rikastetun asiakastiedon takaisin integroituun järjestelmään. Tämä auttaa pitämään CRM:n tiedot ajantasalla ja tietoja ei tarvitse manuaalisesti viedä asiakkaiden kohdalle.

Harkitsetteko integraatiota? Zeffin kokenut Customer Success -tiimi on tukenasi - työssä on myös asiakkaan päässä tehtäviä työvaiheita, niihin saatte tarkat ohjeet.

Ratkaisu: Integraatio API-kuvausta hyödyntäen

ps. Käytättekö Hubspotia? Hubspot-integraatio on erittäin näppärä ja saadaan päälle minuuteissa.

Integraation voi rakentaa kahteen suuntaan (tietojen tuonti ja vienti)
Customer experience

Haluatko kuulla lisää?

Tavataan virtuaalisen kahvikupposen äärellä