English

Interaktiivinen sisältö on uusi kuningas!

 Interaktiivinen sisältö on kuningas

Tällä hetkellä suurin osa markkinoijien tuottamasta sisällöstä on passiivista sisältöä. Kirjoitamme blogeja, teemme videoita ja kerromme tarinoita visuaalisten elementtien avulla. Hyvät sisällöt toki erottuvat vieläkin kuvasta, mutta nyt jos koskaan olisi hyvä hetki suunnata katsetta myös tulevaisuuteen. 

Olen kuullut sanottavan, että nykyään kirjoitetaan niin paljon, ettei enää ehdi lukea mitä muut kirjoittavat.

Sen sijaan, että ihmiset vain kuluttaisivat tekemääsi sisältöä, heitä olisi hyvä osallistaa sisällön avulla. Yksi erittäin toimiva keino on tehdä sisällöstä interaktiivista. Tälläinen sisältö elää ja muovautuu sen ihmisen tarpeiden ja mieltymyksien mukaan. Nyt käyttäjä pääsee oikeasti vaikuttamaan omilla valinnoillaan muun muassa tarinan kulkuun. 

Ihmiset odottavat myös enemmän nykypäivän markkinoinnilta. He odottavat, että juuri sinä ymmärrät mistä he pitävät ja kuinka ajankohtainen  jokin tietty asia heille. Tästä syystä juuri interaktiivinen sisältö on tulevaisuuden sisältö, joka auttaa niin teitä kuin asiakasta.

Kutsumuskone - esimerkki menestyksekkäästä interaktiivisesta sisällöstä

Monsteri toteutti yhdessä Filosofian Akatemian kanssa interaktiivisen uratestin, jonka he nimesivät kutsumuskoneeksi. Kutsumuskoneessa käyttäjä vastaa yhteentoista luonteenpiirteitä kartoittavaan kysymykseen, jonka jälkeen hänelle näytetään tuloksena persoonallisuuskuvaus. Tuloksen yhteydessä on linkki, joka ohjaa kyseiselle persoonalle parhaiten sopiviin työpaikkoihin.

"Samat työpaikat löytyvät Monsterista ilman interaktiivista testiä, mutta testi tekee työnhausta hauskaa ja osallistavaa."

Testi on toiminut myös uskomattoman tehokkaana markkinointikampanjana. Jo ensimmäisten päivien aikana testin teki yli 200 000 käyttäjää! 

Mieti, miten voisit tuottaa sisällöstäsi asiakkaalle kiinnostavaa ja osallistavaa. Pohdi, mikä sisältö on niin innostavaa ja hyödyllistä, jota asiakkaasi haluavat jakaa myös muille. Kun sisältö on hyödyllistä ja osallistavaa, niin ihmiset viettävät sen parissa huomattavasti enemmän aikaa.

Haluatko tietää lisää interaktiivisestä sisällöstä? Lataa koostamamme ilmainen opas ja saat parhaat vinkkimme aiheesta:

Learn How to Increase Traffic, Leads and Engagement with Interactive Content