3929

Nettimyynti nousuun!

02 July

Nettimyynti on monella tapaa samanlaista kuin ”oikeakin” myynti.
Etsitään prospekteja, jotka voisivat hyötyä tuotteesta tai palvelusta.
Etsitään heidän OIKEA tarpeensa.
Tarjotaan ratkaisu ja huolehditaan hyvästä palvelusta.

Netissä tämä kaikki vain tapahtuu pikakelauksella. Nettimyynnissä on myös muutoin pelisäännöt hieman erilaiset.
Jos sivujasi ei löydetä, on aivan sama vaikka ne olisivat maailmanluokan hienot.
Mikäli mahdollinen asiakkaasi ei löydä nopeasti ratkaisua (vaikka sellainen olisikin sivuillasi), hän todennäköisesti menee helppokäyttöisemmille sivuille.
Niin, ja jos asiakas ei ikinä löytänyt sivuja tai poistui ostamatta, mitä merkitystä on hyvällä palvelulla?

Eli tässä joitain havaintoja, joilla pääset eteenpäin:

1. Jos ei ole vielä kristallinkirkasta millä hakusanoilla toivot löytyväsi, NYT on hyvä aika hakea selvyys tähän.

2. Jos nettisivusi ovat ainoastaan omasta mielestäsi helppokäyttöiset, tee asialle jotain. Meidän häpeilemättömän puolueellinen näkemys tietysti on, että palkkaat sivuillesi Sähköisen Myyntimehen!

3. Kun saat kaupan, ajattele pidemmällä tähtäimellä. Määrittele asiakkaalle eliniän arvo ja anna hänelle niin kertakaikkisen päräyttävä palvelukokemus, että hän myöskin pysyy kanssasi. Ei ole mitään järkeä sössiä vaivalla hankittua asiakassuhdetta välinpitämättömyydellä!

Nämä ovat aika perustavaa laatua olevia ohjeita, mutta erittäin tärkeitä. Laita ne käytäntöön heti. Jos haluat keskustella mahdollisuuksista parantaa omaa nettimyyntiäsi, jätä yhteystietosi meille, niin keskustellaan.

Vastaa

Post archive

22 November 2013 Näin vaalikonetta viedään